یراق آلات پنجره upvc
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

پنجره upvc یکی از پر مزایا ترین پنجره های قابل استفاده در ساختمان ها است که با کمی تحقیق در این باره شما نیز به این نتیجه می رسید که استفاده از پنجره های دوجداره بهترین کار است.

در این مقاله قصد داریم در خصوص یراق آلات پنجره upvc با شما صحبت کنیم.

یراق آلات

به مجموعه قفل و لولا و دستگیره و اسپانولیت و سایر قطعات فلزی نصب شده بر روی پنجره گفته می‌شود . با توجه به نوع یراق‌آلاتی که در درب و پنجره‌های UPVC بکار می‌رود انواع مختلف بازشو قابل ساخت می‌باشد که انواع متداول‌تر آن به شرح ذیل است:

  • تک حالته (Turn)
  • کلنگی (Tilt): کور شدن نقطه دید از روبرو از مزایای این سیستم است. انواع اسپانولیت در این یراق پیشنهاد می‌شود.
  • دو حالته (Tilt &Turn): ویژگی این سیستم، باز شدن پنجره بر روی دو محور بصورت عمودی و افقی است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که مانع بسیار مقاومی در برابر نفوذ آب باران، گرد و غبار و کاهش آلودگی صوتی تا ۴۰ دسی‌بل با شیشه دوجداره استاندارد و ۷۰ دسی‌بل با شیشه ۳ جداره استاندارد می‌باشد. استفاده از حالت دوم بازشو برای عدم درگیری با پرده‌ها و در عین حال گردش هوا و ثابت ماندن در حالت باز و حتی در هنگام وزش باد و طوفان از مزایای این سیستم است.
  • کشویی (Sliding): پنجره کشویی مزیت بزرگی دارد که در هنگام باز شدن، فضای داخلی را اشغال نمی‌کند و جلوی پرده نصب شده را نمی‌گیرد به همین دلیل در برخی از قسمت‌های ساختمان استفاده می‌شود ولی به دلیل وجود فاصله‌ای که برای قرار دادن ریل‌ها و حرکت لنگه بر روی فریم در میان لنگه بازشو و فریم وجود دارد (گرچه با مویی‌ها و لاستیک‌های خاص پر می‌شود) بهره‌وری کمتر در زمینه جلوگیری از اتلاف انرژی، گرد و خاک و سر و صدا نسبت به انواع دیگر بازشوها دارد. پروفیل‌های کشویی از پروفیل‌های معمولی ضخیم‌تر و سنگین‌تر می‌باشد و گرانتر هستند.
  • فولکس واگنی (Tilt & Sliding): این پنجره جایگزینی است برای پنجره کشویی، یراق‌آلات آن از قیمت بالایی برخوردار بوده و پروفیل آن از نوع پروفیل UPVC است.
  • تاشو: به صورت آکاردئونی جمع شده و در یک کنار قرار می‌گیرد. در پنجره‌ها و درب‌های با عرض بیش از سه متر یا در پارتیشن‌هایی که یک فضا را بطور موقت از فضای دیگر جدا می‌کند و لزوماً باید در برخی مواقع به طور کلی جمع شوند کاربرد دارند. پروفیل و یراق آن متفاوت و از انواع دیگر پنجره‌ها گرانتر است.
  • دولنگه بازشوی مولیون متحرک (French): دو لنگه درب یا پنجره به همراه ستون وسط باز می‌شوند. در هنگام باز بودن دو لنگه هیچ پروفیل یا ستونی وسط نیست.

اسپانولیت قسمتی از یراق است که به صورت سرتاسری در کنار لنگه بازشوی درب یا پنجره قرار می‌گیرد و هنگام بسته‌شدن درب یا پنجره، زبانه‌های آن با فریم درگیر شده و لنگه را به سمت داخل می‌کشد و لنگه درب را کیپ کرده و مانع نفوذ هوا می‌شود. اسپانولیت‌های آلمانی امنیت و قیمت بسیار بالاتری نسبت به اسپانولیت‌های ترک دارند.

اگر قصد دارید در خصوص پنجره های دوجداره اطلاعات خود را افزایش دهید می توانید مقاله پنجره upvc را مطالعه نمایید.

همچنین می توانید با سیجاندژ تماس گرفته و در این باره با مشاورین ما مشورت نمایید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

منبع:http://sijandezh.com/%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-upvc/

 





:: برچسب‌ها: سیجاندژ, پنجره upvc, پنجره یو پی وی سی, نگهداری از پنجره upvc, پنجره upvc ضد سرقت, مزایای پنجره upvc, یراق آلات پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: